Instruks ved utleie


  1. Ved dagsleie disponeres huset fra kl 16:00 – 10:00 neste dag.
    Dagsleie kan også være dagtid samme dag, da disponeres huset fra 08:00 til 23:00
    samme dag.
    Avvik kan avtales, men skal være avtalt før leieforholdet gjøres.
    Dersom andre rom benyttes ut over det som er avtalt/bestilt, påløper det tillegg i
    leien.
  2. Bord og stoler skal settes tilbake slik det sto ved overtagelse av huset, gulvet skal
    feies og vaskes etter bruk. Bord skal være rengjort. Flekker og annet skal være
    fjernet
  3. Renhold:
    1. Leietaker forplikter seg til å sette huset i den stand det var ved overtagelse.
    2. Ved bruk av kjøkken skal oppvask være tatt i henhold til vaskeinstruks. Husk
      at «vaskemaskinen» er siste stopp. Det vil si at alt skal skylles, fett fjernes
      før det settes i maskinen. Bestikk skal kjøres to ganger.
    3. Er husets duker benyttet, skal disse renses/vaskes av renseri etter bruk.
      Regning for vask/rensing av duker er for leietakers regning.
    4. Toaletter skal rengjøres
    5. Huset vil bil inspisert etter tilbakelevering, og i de tilfeller huset ikke er
      rengjort i henhold til instruks, vil huset bli vasket/rengjort på leietagers
      regning i henhold til gjeldende satser fra eksternt vaskefirma.
    6. Uteområdet skal også holdes i orden.
    7. Søppel plasseres i containere som står på utsiden øvre parkeringsplass.
      Kildesortering i henhold til gjeldende retningslinjer gjelder.
  4. Skade brekkasje og skade på elektronisk utstyr.
    1. På huset (store sal) er det fullt utstyr med høyttalere, mikrofoner – trådløse
      – samt prosjektor og lerret. Samt kobling for bruk av PC. Det er også trådløst
      nettverk.
    2. På møterommet er der også awd-utstyr. (Storskjerm TV) som kan benyttes
      til f.eks. eksterne møter/foredrag etc.
    3. Skade på utstyr vil bli fakturert i ettertid etter reelle kostnader. Det samme
      gjelder skade/brekkasje på annet utstyr tilhørende Fossnes Grendehus